Két nap egy éjszaka – film

Sandra (Marion Cotillard) évekig dolgozott egy gyárban, de néhány hónapos betegszabadsága után főnöke lehetetlen feladat elé állítja: csak akkor jöhet vissza, ha rábeszéli kollégáit, hogy azok mondjanak le az év végi bónuszukról. A cég indoklása szerint nincs forrás egyaránt a bónuszokra és Sandra fizetésére.  (http://muveszmozi.hu/filmek/ket-nap-egy-ejszaka)

Nem egy szokványos  pattogatott kukoricás – chipses – colás Hollywood-i tömegfilm.  Nem gépfegyveres- lövöldözős, de nem is papírzsepis, romantikus film.

Fontosabb-e a jutalom egy  embernél? A meglátogatott kollégák nagy része a pénzre hivatkozik. Pénzre, amiből soha sincs elég, soha sem felesleges, aminek megvan a helye, ha máshol nem, akkor a még meg nem született dédunokának tesszük félre.

 Ki az értékesebb, az egészséges vagy a beteg?  A baráti kapcsolatban van-e helye a szégyennek?   Ezek a kérdések merültek fel bennem a film nézése közben.

Sandra, az első nap végén öngyilkosságot kísérel meg, bizonyítva idegrendszere labilitását.  A film utolsó perceiben mégis emberségéről tesz  bizonyosságot, amikor felajánlják neki, hogy maradhat -egy olyan kollégája helyett, akinek határozatlan idejű szerződése van.  Tettével  magasan felülmúlja k főnöke és kollégái erkölcsi színvonalát.

 

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük